RankingiAkcesoriaŻycie z psem

Internetowe sklepy zoologiczne pod lupą

Jak zakupy dla czworonogów w sieci postrzegają klienci?

Fot. Ayla Verschueren

Internet. Coraz więcej osób nie wyobraża sobie współczesnego życia bez dostępu do sieci. Jeszcze kilka lat temu większości z nas służył w dużej mierze do celów zawodowych lub zwyczajnej rozrywki. Teraz, oprócz pracy, spędzania czasu na przeglądaniu serwisów społecznościowych, oglądania seriali i filmów, czytania wiadomości, coraz częściej decydujemy się na naukę, czynności urzędowe, obsługę finansów czy zakupy przez Internet. To właśnie o zakupach w sieci jest ten artykuł. Zakupach dla naszych czworonogów.

Poprosiliśmy naszych czytelników o udział w ankiecie na ten właśnie temat. Wnioski są jednoznaczne – sklepy zoologiczne online cieszą się stale rosnącą popularnością. Uzyskaliśmy 1480 odpowiedzi. 96% respondentów to kobiety. Ankietowani to głównie mieszkańcy dużych (39,5%) i mniejszych (34%) polskich miast. Głównie są to osoby aktywne zawodowo (71,5%) lub uczące się (19,8%). 56,1% jest właścicielem jednego psa. Na drugiego psa zdecydowało się 30,3% właścicieli czworonogów. 13,6% osób biorących udział w ankiecie jest opiekunem trzech lub większej ilości psów.

U ankietowanych, pod jednym dachem z psami mieszkają również koty/kot (24,6%) lub inne zwierzęta (22,1%). Właściciele czworonogów swoją wiedzę o opiece nad psami najczęściej pozyskują ze specjalistycznych stron internetowych (66,3%), u lekarzy weterynarii (65,7%) i z fachowej literatury (63,4%). Sklepy internetowe to dla 78,1% ankietowanych podstawowy sposób robienia zakupów dla ich zwierzaków. Mniejszą popularnością cieszą się małe stacjonarne sklepy zoologiczne (9,6%) i firmy „handmade” (5,2%). 49,3% osób internetowe zakupy dla zwierząt robi średnio raz w miesiącu.

Na częstsze zakupy decyduje się 19,2% ankietowanych. Na rzadsze (raz na 2 miesiące) – 19,6%. Zakupy wiążą się z wydatkiem w domowych budżetach. 42,1% ankietowanych deklaruje, że zakupy dla ich zwierzaków to wydatek rzędu 200 zł miesięcznie. Korzystnych i interesujących towarów respondenci najchętniej poszukują, porównując oferty różnych sklepów (45,2%). 28,1% korzysta z wyszukiwarek internetowych, a 12,7% dokonuje wyboru, zasięgając opinii znajomych. Informacje o aktualnych promocjach ankietowani najchętniej czerpią z newslettera wysyłanego przez sklepy (44,9%) oraz mediów społecznościowych (40%).

Na decyzję o wyborze sklepu ma wpływ kilka czynników. Najważniejszymi z nich dla naszych czytelników są: konkurencyjne ceny (67,6%), promocje i zniżki (63,4%), szybka realizacja (61,5%), darmowa wysyłka (50,6%) oraz obecność trudno dostępnych towarów (46,2%). Na stronie sklepu internetowego ankietowani najbardziej cenią sobie dobry opis i zdjęcia produktów (41,4%). Osoby biorące udział w ankiecie wskazują również, że mile widziana jest łatwa segregacja towarów (20,1%) oraz intuicyjna nawigacja w sklepie (12,6%). Co zazwyczaj kupujemy w sklepach zoologicznych? Zdecydowanie najczęściej w internetowych koszykach zakupowych ląduje karma dla czworonoga (84,6%). Mniej popularne są zabawki – najczęściej kupuje je 58,8% osób. Następnie smycze, szelki i obroże – 47,5% oraz akcesoria treningowe 43,1%.

Skoro mowa o zakupach internetowych, należy również wspomnieć o terminach i sposobie dostawy zamówionych towarów. Zakupy najczęściej dostarczane są w ciągu 48 lub 72 godzin od czasu uregulowania płatności. Ankietowani zazwyczaj korzystają z dostawy za pośrednictwem firm kurierskich i paczkomatów.

Najpopularniejsze sklepy internetowe

Reklama



Podobne artykuły