Wieści

Czworonożni influencerzy

Czy Twój pupil ma już własne media społecznościowe? Myślałeś o tym, aby został internetową gwiazdą i zaczął zarabiać na współpracy z markami? To nie żart – zagraniczni pet influencerzy od dawna podbijają Instagram, reklamują produkty i bywają na salonach. Przyszła pora na Polskę!

Fot. Freepic.com

Kochamy oglądać zwierzaki w Internecie – nie bez powodu. Badania przeprowadzone przez Jessicę Gall Myrick z Indiana University School opublikowane w Computers in Human Behavior dowiodły, że oglądanie w sieci kotów ogranicza negatywne uczucia, pobudza pozytywne emocje i energię. Nic dziwnego, że koci celebryta – Grumpy Cat zarobił w kilka lat około 700 mln funtów, użyczając swojego wizerunku m.in marce Grampuccino produkującej kawę mrożoną.

Psi influencerzy radzą sobie w wirtualnym świecie równie dobrze. Rekordzistą jest pomeranian Jiffpom, który na Instagramie zebrał już ponad 9,5 mln followersów! Jego kariera rozpoczęła się od udziału w teledysku do piosenki „Dark Horse” Katy Perry. Dziś szpic miniaturowy nie tylko robi furorę w sieci, pozuje do zdjęć z celebrytami, ale także bywa na eventach. Mark Zuckerberg zaprosił go na konferencję poświęconą rozwojowi Instagrama. Nic dziwnego, że cena za post sponsorowany na profilu psiego celebryty oscyluje koło 30 tys. dolarów.

W gronie najpopularniejszych zwierzęcych Instagramerów znalazł się też Juniper The Fox, lisek z prawie 3 mln społecznością i wiewiórka Jill The Squirrel aktywna nie tylko na Instagramie, ale i YouTubie. W swoim bio informuje, że ma 7 lat, została uratowana podczas huraganu Isaac, jest mistrzynią parkour, lubi serwetki ze Starbucksa i boi się odkurzaczy.

Wykreuj pet influencera

Jaki jest przepis na sukces i dołączenie do tak znakomitego grona? Przede wszystkim walory estetyczne – atrakcyjne zdjęcia, spójny profil i przemyślane kadry. Do tego odrobina storytellingu i kreatywności właściciela.

Tak jak w przypadku wiewiórki Jill, dodanie do strony wizualnej elementów historii, wpływa na zaangażowanie obserwujących. Podobnie jak w przypadku budowania profilu marki firmy czy marki osobistej na Instagramie, w działaniach pet influencerów liczy się także pomysł, systematyczność i dobra znajomość social mediów.

Pet influencer marketing w Polsce

Zachodni rynek pet influencerów nie przestaje zaskakiwać. Insta-zwierzaki mogą brać udział w specjalnych eventach poświęconych budowaniu internetowego biznesu. Najbardziej popularną imprezą jest PetCon, gdzie można spotkać m.in zwierzaki celebrytów. Z powodzeniem funkcjonują tam też agencje zrzeszające czworonożnych influencerów (np. The Dog Agency), a nawet firmy zajmujące się kreowaniem psiego wizerunku w sieci, zatrudniające tzw. Social Petworking Coachów.

Chociaż na naszym rynku zwierzęcy influencer marketing jest stosunkowo nowym zjawiskiem, w sieci możemy znaleźć kilka ciekawych blogów czy profili. Jednym z pierwszych pet influencerów byli Rysiek i Marchewka z bloga Rudomi.pl, a kilka lat temu doczekaliśmy się nawet dedykowanego pet influencerskiego rankingu, stworzonego przez blogera Pawła Opydo.

Jednym z najciekawszych profili, prowadzonych z przymróżeniem oka, jest wieska_my_life_after_ adoption, obserwowany przez prawie 120 tys. Followersów.

Marki coraz chętniej stawiają na współpracę z pet influencerami. Pokazanie psich gadżetów, zabawek czy efektów stosowania danej karmy lub kosmetyków na popularnym w sieci zwierzęcym celebrycie, jest nie tylko autentyczną i natywną formą reklamy, ale także umożliwia dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Estetyczne zdjęcia z produktami i kreatywne podejście do pokazania marki to dodatkowe atuty.

Specjaliści marketingu doceniają także wartościowe opinie na temat produktów od właścicieli zwierzęcych influencerów, co pomaga im rozwijać porfolio i optymalizować strategię promocji.

Współpraca z markami to jednak nie jedyna szansa na zarobek psich influencerów. Co powiesz na własne gadżety z podobizną swojego pupila czy płatny udział w eventach? Wraz z rozwojem rynku będą się pojawiać nowe opcje monetyzacji influencerskiej kariery pet influencerów. Nie pozostaje nic, jak tylko tworzyć, publikować i promować!

PATRYCJA GÓRECKA-BUTORA

Autorka książki „Influencer marketing od A do Z”, szkoleniowiec i prelegent na licznych konferencjach branżowych m.in. Golden Marketing Conference, SeeBloggers, Influencers Day i Influencer Live Poznań. Jako Head of Influencer Marketing rozwijała moduł automatyzujący współpracę z twórcami w platformie White- Press®. Koordynowała kampanie dla takich marek jak Allegro, Netto, Purina czy NA-KD. Była odpowiedzialna za obsługę kluczowych klientów, agencji i domów mediowych. Wykładowca na kierunkach Social Media&- Content Marketing na AGH oraz Social Media Manager na WSEI.

Tekst ukazał się w magazynie Dog&Sport 1/2020

Reklama




Podobne artykuły